Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Maternity tickers

Monday, January 11, 2010

new year goals


Melangkah ke tahun baru i decided that this year i should put clear goals besides new year resolutions... when mentioned goals.. i feel it clear on what is it that i will achieve, what is my targeted results and sure whether i've achived or whether i've failed.. then barulah i rasa i'll be more focus on my actions and intentions..

sebenarnya i never had the idea to set new year resolutions nor goals.. ye la.. setelah berpuluh puluh tahun hidup... inilah first time i feel that i must set goals and aim this year! i must improve! saya mesti menjadi lebih baik, suami saya mesti menjadi lebih baik, keluarga saya mesti menjadi lebih baik, anak saya mesti menjadi lebih baik.. kami tidak boleh berada di takuk lama lagi... kami mesti lebih baik dari sebelumnya.. sebagai seorang islam, sebagai seorang anak, sebagai seorang isteri dan suami, sebagai seorang ibu dan ayah, sebagai seorang pekerja.....

Oklah...mari2 kita list kan..

  1. saya akan lebih banyak membaca.. saya akan membaca apa yang saya suka baca.. dan sambung pula dengan bahan yang saya "perlu" baca.. walaupun bahan yang perlu baca itu berat... saya mesti lakukan sedikit demi sedikit
  2. saya hendak bercuti bersama anak dan suami, bersama keluarga saya dan keluarga suami saya.. details ke mana, bila dan budget... akan saya tampal pada vision board... lets be S.M.A.R.T (Specific, Measurable, Attainable, Realistic, Timely)!
  3. ingat dan wish birthday orang2 tersayang dan mereka yang penting dalam hidup saya.. call dan appreciate mereka yang telah banyak membantu dan menyokong saya... tahun ni mungkin senang sket nk igt... fb kan ada !
  4. memastikan produktiviti dan kualiti kerja lebih meningkat.. patuh kepada deadline dan cepat bertindak.. jika "angka" masih di situ... jika perlu angkat kaki.. kita angkat kaki !
  5. saya nak berniaga... tak reti pon kena cuba juga... kenapa? kerana menarik dan dapat menambah kenalan disamping menambah pendapatan.. "Sembilan per sepuluh rezeki datangnya daripada perniagaan".. ehehe..tp tahun ni mungkin satu per sepuluh ajelah kot..
  6. saya nak belajar decoupage ! yeay... bila kak affen nk kompemkan date nih... dah tak sabar dah nih...
  7. last but not least..eat healthy food! pantau perbelanjaan ! hiasi kediaman dan hiasi peribadi !

Hmm...macam2 resolutions... and ada goals ! for the goals.. kiter review nnti by Dec 10. Gud luck to me... i kena bentangkan pada husband nih.. baru boley dapat support.
Hehe.. hope you guys out there also have your own new year resolutions and goals. Gud Luck.. semoga tahun baru 2010 lebih memberi kebaikan, keberkatan dan kejayaan bagi kita. Diiringi doa.. semoga kita tabah menempuhi hari hari yang mendatang...

Happy new year!

No comments:

Post a Comment