Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Wednesday, March 28, 2012

jatuh jua...


ada ketikanya.. jatuh jua air mata ini.. sudah cuba untuk bertahan... sudah cuba untuk tidak menjadi terlalu lemah.. sudah cuba untuk berdiri gah tak mahu mengalah... tapi bila segala perit tidak dihargai.. malah di balas dengan kata kata tajam bagaikan pisau... di balas dengan tindak  tanduk yg tiada belas nya...maka.. jatuh jua air mata ini...

keciwa apabila sokongan yang diharap.. kata kata tajam pula sebagai balasan.. hina sangatkah diri ini ? siapakah aku di matanya.. belum cukupkah lagi segala pengorbanan ini... aku tidak meminta minta.. aku tidak merengek rengek... adilkah?

aku perlu lebih kuat.. allah.. berilah kami kekuatan dan petunjuk.. agar tidak menjadi sekejam itu... tidak mengecewakan mereka yang mengharap... tidak melupakan segala pengorbanan mereka.. tidak lagi mengharap!! sudah!! jgn lagi berharap..lupakanlah segala harapan... penuhi tanggungjawab mu... balasan yang adil pasti menunggu. InsyaAllah....

 

Friday, March 9, 2012

Terukir di bintang...nyanyian Yuna





Terukir Di Bintang..


Jika engkau minta intan permata
tak mungkin ku mampu
Tapi sayangkan ku capai bintang dari langit untukmu

Jika engkau minta satu dunia
akan aku cuba
Ku hanya mampu jadi milikmu pastikan kau bahagia

Hati ini bukan milik ku lagi
Seribu tahun pun akan ku nanti
Kan… kamu…

Sayangku
Jangan kau persoalkan siapa di hatiku
Terukir di bintang tak mungkin hilang cintaku padamu




Ermm...sudah lama saya tak menyanyi.. saya fan Yuna?! oh..tidak sama sekali.. bukan lah saya ni tak suka dia.. nak kata suka pon tidak lah jugak. cukuplah setakat tahu yang dia tu penyanyi..

lagu terukir di bintang sedap di dengar... itupon terdengar di radio 2 3 hari lepas. amat cocok dengan telinga saya ni.. dah ulang berapa puluh kali pon x sure. Tapi mmg bess lah. Tempek kat blog ni pon sebab nak menghafal lirik.. rentak lagu ni macam lagu2 lama... sedap didengar.. xdelah tinggi macam nak terkeluar anak tekak nak menyanyi nyer... relax dan santai. Yuna nyanyi lagu ni pon sedap.. lirik lagu ni pon simple dan cantik... lagu Yuna yang lain ?! ermm... tidak berkenan.  tet tot!


pembawakkan budak...





Entry ini adalah untuk mengingatkan diri sendiri agar tidak mudah terasa hati kepada ibu2 yang sedang mengandung. Muhasabah diri fina.... ngko pon ada buat salah jugak fina... abaikan ajelah kata2 ibu2 yang mangandung itu... mungkin pembawakkan budak...

saya akui (luahan hati sendiri) kawan saya sorang ni byk berubah semenjak mengandung ni... tingkah laku nyer agak pelik2.. kata2 nyer agak tajam di telinga saya... perbuatan yang jarang di lakukannya... ada hanginnyer tersendiri. kawan saya yang sorang ni la... kawan2 lain yg ngandung dulu2 tak pulak.. apaper pon, mungkin dugaan bagi saya.. kita yang sihat..tak pening2, tak alah dan tak mengandung ni..biarlah byk bersabar... biarlah kita beralah.. so fina.. kalau tak nak terasa hati ke aper..just duduk diam2 at your place. buat kerja! jgn dok singgah sana sini nyembang !! hahahah....

mungkin waktu saya mengandung dulu pon saya ada satu perangai sendiri.. mungkin! sendiri mmg atau memang tak perasan... tp sebenarnya org2 di sekeliling pasti perasan... kan?! tapi mungkin diorang takkan tegur... sbb cuba untuk faham akan situasi org ngandung kan... so, saya pon tak boleh nak terasa lebih2... saya akan cuba faham kawan2 saya yg sedang ngandung ni ada pe'el mereka tersendiri... come on fina... cubalah faham sikit...
 
 
yang aku terasa lebih2 ni..aku ngandung ka?? hahahhah...

Tuesday, March 6, 2012

blusher baru...

belom beli lagi pon... tgh memikir mikir dan mensurvey survey nak beli blusher apa... haishh.. selama ni dok pakai apakah? oh selama ini saya pengguna setia blusher clinique... sgtlah cantik ! sangatlah sesuai dengan saya ni...


tp blusher ni agak sensitif.. time2 tu.. bukak2 jer tgk dah berderai.. mungkin terhentak ke apa... tp senang sgt nak terpecah blusher ni. Harga tak la murah sangat... so kalau dah pecah tu..hadooiii... kechiwa sangat!!

then berubah angin pula kepada...





laura mercier pertama kali cuba.. eye shadow nyer OK. cantik.. tp blusher dier buasa2 sajer... mungkin sbb dah biasa guna blusher yang ada 2 3 tone... so bila guna 1 tone blusher ni... rasa macam tak bess plak...

so sekarang masih mencari lagi... mencari cari info. dan blusher yang sesuai dan color yang cantik2... ada dah jumpa... macam nak try...huhuhu...



beneFit. blusher dier cantik2... macam menarik! harga ada murah sikit dari clinique... nama2 dia sungguh kelakar... tapi sugarbomb ni nampak cantik dan review2 semua positif... jom cuba!