Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Monday, June 20, 2011

bau asap & jerebu..sungguh tak sehat...

Kesiannyer kitorang yang dok kat bukit tinggi.. botanic.. bandar puteri.. dan mana2 yang dok dekat dengan jalan kebun or along kesas hi way... tiap2 hari bau asap ajer.. jalan plak berjerebu sepanjang kesas... tak kira la pagi ke atau petang... jalan berjerebu..bau asap busuk...urgghh... rimas!




ini dah dikira pencemaran udara la kan ?! serius busuk... bau asap ni obvious lepas ptg.. bila hari dah petang dah sejuk sikit... yg lagi merimaskan... kain2 kat ampain kalau lambat angkat..let say angkat lepas maghrib la kata er... mmg kompem bau asap ! busuk ! softener jenis apa pon sure x jalan... sekarang ni... agak2 hari dah redup jer...teross angkat kain... tp kalau hari kerja ?! ha...camner ?!


googled skit...cari punca... rupa2 nye.. kat jalan kebun ni.. memang ada aktiviti pembakaran.. diorang bakar batas kebun... aduuhhh... pembakaran terbuka la kiranya... boleh ke gitu ?!on purpose kan ?! mana boleh gitu... ramai gak yang dah komplen... anak famili dapat asma.. dan macam2 lagi la...


batas kebun di diorang bakar dari pagi lagi... tp waktu siang angin tiup jauh2... cuma bila hari dah petang...udara dah tumpat...itu yang jadi bau tu terlekat dekat kawasan bandar botanic, bukit tinggi dan kawasan sekitarnya... sampai bilakah ?! katanya akan terus membuat pembakaran terbuka sampai bulan 7...haduh haduhh...boleh ke gini?!!!! mana nak komplen...??


1 comment:

  1. pls help to call to 0355214000 to make a complain if you have seen any open burning activity.
    i am resident in bandar parkland, facing exactly the same problem. =(
    pls help to make a voice so that can get attention from respective department as me alone is hard to make any changes. thank you

    ReplyDelete