Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Maternity tickers

Tuesday, June 12, 2012

purelan medela untuk cracked nipple

mesti semua orang tak sangsi atau menyoal akan keberkesanan purelan madela ni... tapi kan pada saya.. purelan madela ni amat tidak berkesan! dah la harganya mahal.. luka saya tak sembuh2... haihhh... macamana org kata purelan ni baguss yer...

waktu anak2 saya umur 8 bulan, baik auni ataupon adam.. saya experienced benda yang sama. cracked nipple.. mungkin at that age, gusi diorang dah manthap sikit or dah nak tumbuh gigi ke apa.. so waktu diorang breastfeed menyebabkan nipple saya luka... dah kalau luka nipple... haduiiiiiiiii...sakitnyer hanya ibu2 yang menyusukan anak sahaja yang tau !! betol tak??!! ya allah sakit sampai ke akar2 rambut.. sampai kejang2 kaki tahan sakit nak nyusukan baby...

so setelah survey sana sini.. ramaila di alam maya ni yang kata purelan madela ni sgt OK. maka kita pon cuba la... nak cari dah satu hal. susah nak dapat rupanya purelan ni... byk kedai yg saya pergi x de stok and terpaksa order... sementara nak dapat tu luka dah makin teruk ni... akhirnya setelah sabar menuggu... dapat la jugak. heheh...

kelam kabut dengan penuh excitednya saya sapu setiap pagi dan petang... yang bagusnya menda ni organic... so even dah disapu..anak can direct breastfeed x payah basuh basuh... tapi amat mengecewakan... semakin di sapu..semakin tak baik... makin worse lagi... sampai bengkak susu sampai demam panas jadinya... yang akhirnya..saya gi klinik...






klinik abbiy ni dah kesian sgt tgk keadaan saya yg demam panas..dengan bengkak susu.. dengan luka nyer... so dier bagilah segala segala cream and antibiotic for the bengkak susu... so mlm tu jugakla i sapu pada luka... and to my surprise.. esok pagi luka dah baik!! mlm esok tu jugak my adam dah boleh direct feeding... rasa sakit pon dah kurang... lepas sapu cream 3, 4 kali... dah terus baik my luka.... huh ! bersyukur sangat! so... back to the main point i want to highlight here... medela purelan mungkin sesuai untuk orang orang lain... tapi tak sesuai bagi saya.. sekian.


1 comment: