Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Maternity tickers

Friday, October 15, 2010

Kira kira harga susu enfagrow A+

Kemana pergi entry saya sebelum ini... ilang la plak... ni gara2 cuba nak update dari handphone la nih... hilang semua nya....

seperti yang saya dah cerita hari tuh... ulang lagi sekali la... harga susu memang murah di Speedmart99.. bukan setakat susu enfa... tp mmg kabanyakan susu formula... ini berdasarkan pembacaan dan bloghoping...






kami sebelum ini adalah pembeli susu tegar di speedmart... especially enfagrow twin pack...tripple pack jarang ada di speedmart saya nih... tapi sedar x sedar harga di speedmart naik sikit...sikit..sikit.... the latets enfagrow dah jadi RM 69.95... so harga per 100g sudah jadi rm5.38... mahal SIKIT berbanding giant rm5.35






jadi bila sudah dikira kira... harga 69.95 itu adalah agak mahal SIKIT dari harga tin 1.7kg di Giant... kadang2 ada waktunya... Giant punyer price will go as low as rm88 or rm89....
so rakan2 pembeli susu enfa... kalau harga di giant atau mana2 kedai sensei turun sehingga 88,89 or even rm 90 sekalipon... ianya adalah MURAH.... berbanding speedmart.... walaupun sebenarnya murah nyer pon murah SIKIT jer... ini untuk tin 1.7kg yer



TETAPI... sedar atau tidak sedar sebenarnya kenapa saya suka beli di speedmart dulu ?! sebabnya kerana speedmart kan kecik... terus je capai susu tuh.... compared to Giant... kita kena amik troli satu hal.... puuussssiiing la satu giant yg besar tuh semata-mata nak cari susu.... huhhh... memang jenuh !

jadi pembeli susu enfa.. pandai2 la memilih cara sendiri...dan bijaklah berbelanja.... macam saya... saya akan kejar harga murah di Giant... sekian terima kasih!



gambar sekadar hiasan.. auni di kala 6 bulan... botol susu pon mummy pegangkan lagi

No comments:

Post a Comment