Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Tuesday, March 23, 2010

Decoupage # 3 - hujung minggu kita~

Mencari masa yang terluang untuk berdecoupage.. itula hujung minggu. kekadang ada masa... kekadang kena cari masa.. kain yang tak berlipat menggunung tinggi.. yang di raga tak basuh lagi...hahhaha... yang diampaian pon dah dekat 2 hari... beratnya tanggungjawab isteri.. chewwah~~ macam berpantun plak kiter... kikikik...

alhamdulillah.. dapat menyelesaikan banyak hal rumah minggu ni.. siap ubah susun atur rumah sket gituh.. sajer~ buat ubah mood... lawa takdela manapon.. asal ku sendiri sukker.. OKla kan... org lain kater apa.. ada aku kesah... igt nk gi amik tisu baru kat k.affen... ampun kak, tak sempat la... sempat jugak2 jalan2 kat PKNS shah alam... igt nak cari color untuk decoupage... alamak kedai tu tutup plak. Aisey~~ (tapi..lega.. selamat duit kuh.. huhuhu..)

Order beberapa keping tisu dari RaznaCreation.. untuk menambah koleksi tisu sendiri.. dan beberapa botol kaler untuk mencantikkan sket hasil decoupage kuh..

So...kali ni guna tin.. tin berisi nori..nyum nyum~ sedapnyer~~~ customer korea bagi... sungguh lazat sekali...

tin "nori" (ada 4 tin dalam simpanan.. 2 dah sedekah kat k.ju.. tinggal 2 untuk sendiri)


Bersemangat betol nk decoupage tin ni... takut pon ada.. hahah ... takut shippai lagi...
Seperti biasa.. sealer dulu.... then tempek Gesso... owh~~ bergelen gelen jugak gesso kena buh ni... kalau dah ujau2 tin tuh bleh nampak lagi.. nnti x cun la plak... gesso tempek lagi... guna dryer kasi kering... then gesso lagi... dryer lagi... gesso lagi... begitu la aku... kulu kilir berulang alik ke bilik nak guna dryer... wakaka.. tp seronok plus suspen gak...


selesai gesso... terpaksala projek ditangguhkan... dek kerana nak masak plak... waakakak... auni nk kena suap makan gak... nnti my doter ketandusan kasih sayang plak... dek mak nyer asyik mengecat tin ajer.... ahahah... maka tin putih pon jadi putih ajelaaaaaaaa.... ahaha... hinggala ke malam hari...


Lepas si kecik tu dah tdo dalam kul 10 gitu... kita mulakan semula... nk try boh kaler sket aa... ku blend sket.. butter brown and pink... ahahah... hentam ajela ! tp ok gak jadi nyer... first2 guna berus... tp macam tak best sgt... maka ku tepek2 jer guna span... lagi puas hati ! kaler dier ala2 light brown gitu... owh ~ i like~~...

tisu... guna tisu bunga kecik2 gituh... ku try atas penutup tin... shippai! bergerutu... ish xbleh jadi nih... so untuk body tin... ku tepek tisu guna sealer pakai jari ! mmg kompem smooth surface ! berani cabar ! hehe.. bravo... no more gerutu2 lepas nih..

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

tada~~



tutup tin yang bergerutu

barula smooth~~





hahah... sukker decoupage kali ni.. tin ni nk buat sepasang... nnti nak buat lagi sekali densign yang sama... vanish tak sempat nk buat lagi... buat malam ni la kot... hehehe...sampai 3 hari nak siapkan satu tin... hahaha... kenapa ?! si kecik ni haa... kejap2 nak kaco..


mummy...tgk decoupage saya!


tensen mummy tak layan dier... habih perut seniri di conteng nyer... wakaka~~ nasib baik pen biasa....

3 comments:

  1. Nice blog…feel free to visit my blog and follow each other..:)

    ReplyDelete
  2. i dah follow you..nk bljr jgk buat decoupage ni,blh ajrkn kite?hehehe

    ReplyDelete
  3. nak ajarkan tu...x berapa kompiden.. tp boleyla kalau nk kenalkan dengan sorang cikgu yg bleh tolong ajar... :)

    ReplyDelete