Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Maternity tickers

Thursday, March 18, 2010

KedaiGambarKami - AiVee Emart Best Photo Contest



Dah lama rasanya tak join contest2 blogger lain.. tetiba singgah di KedaiGambarKami ada contest la pulok... tajaan bersama dengan AiVee Emart.

Sebenarnya both blogs bukanlah asing sangat bagi saya.. saya pernah menyertai contest anjuran Kedai Gambar Kami.. Baby with Blanket. Seperti nama nya... blog Kedai Gambar Kami ini menawarkan perkhidmatan photography, photobook , blog header dan banner. Jika anda berminat boleh la tinjau2 harga nya di sini. Yelaa... kita kena tahu ongkos nya berapa dulu... eheheh...

hasil kerja pada saya semuanya berdasarkan pada rezeki.. maksud rezeki di sini.... rezeki mood anak (kalau saya nak bergambar dengan anak la), rezeki suasana, rezeki tempat photoshoot, rezeki cuaca, rezeki kekreatifan dan macam macam lagi... kita kena yakin yang photoshooter telah mencuba yang terbaik... dan kita juga mestilah memberikan kerjasama yang terbaik. barulah hasilnya lumayan gituh !



AiVee Emart also has always been in my Favorites List ... tempat saya meninjau ninjau baju untuk doter (dulu la...sekarang macam dah jarang2 sket).. atau soft book atau soft toy. Saya senang menyinggah di blog ini sbb gambar dan information on the product is big and clear.. easier for you to choose the best for your kids. Kalau dah tau nak beli apa lagi senang.. terus pegi pada produk labelnyer..

Oklah berbalik kepada contest yang nk dijoin ni..tajuk is Best Photo.. so secara direct meaningnya.. i've chosen the best photo that i have in my keeping..


maksud 'best' itself is very subjective..best dari segi warna.. best dari segi susunan.. best dari segi ahli2 yang ada dalam gambar.. best dari segi lokasi.. best dari segi reaksi dan macam2 lagi.. gambar ni kalau bukan kerana contest sekalipon.. is my best picture. Its sentimental.



Pertamanya ahli dalam gambar terdiri dari 4 generasi.. my doter (generasi ke 4) as the cicit and the youngest.. me n hubby n 2 cousin perempuan (yang chubby2) tu as the cucu2 (generasi 3).... my mom, makcik, pak usu and mak usu -adik beradik mak- (generasi 2)... dan yang dukung my doter tu is my opah and moyang to my doter... the first cicit in the family... isn't this photo sentimental~~ i love every each yang ada dalam gambar ni... mereka ni la yang memberi semangat pada saya, sokongan, dorongan dan kasih sayang... tanpa mereka tak mampulah saya berdiri tegak !



Lokasinya.. di tepi rumah opah.. tempat saya membesar.. rumah kampung..macam tula.. takdela lawa sangat.. dulu rumah opah ni cantik... tapi sekarang dah di makan usia... tengokla semak samun tepi tu haa... gitula rumah opah..tempat nyidai kainnya guna dawai... apa sangatla yang larat di buat orang tua tu sorang2.. tapi inilah kawasan rumah opah tempat saya bermain2 dulu.. tempat main basikal, main kejar kejar, tempat makan aiskrim, makan jajan yang diumpan tok...hahaha...rindu tok.. tok dah meninggal dekat 10 thn yang dulu.. inilah tempat kami balik raya, kami makan durian, kami mancing ikan... halaaa...sentimental la~~ rasa nak balik kg sekarang jugak !



macam dah melalut lalut plak ku nih... hehehe... mintak maap la yer tuan puan penganjur.. itulah gambar TERBAIK saya... rumah kg saya ni di perak... mak ikut ayah menetap di Kluang, Johor. Sekarang rumah mak di kluang la... saya pon bersekolah di kluang dulu.. saya tak de masalah kalau sessi photoshoot untuk Grand Prize di jalankan disana... semoga entry saya mendapat tempat di hati cik tuan puan juri.... jika sebalik nyer sekalipon... entry dan gambar saya ini tetap mendapat tempat di hati saya... heheh THE BEST PHOTO in my heart~~

Promo terakhir... contest berakhir esok...19th March 2010...i assume sampai midnite la kot... masih ada masa untuk anda sertai... T&C boleh check di sini.

No comments:

Post a Comment