Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Monday, June 21, 2010

Decoupage # 4 - Tin Seaweed lagi~


Lama benar meniggalkan kerja2 gunting dan tampal nih.... dah ber"buri2" rasanya... hati tuh mmg teringin nak buat... tp tu laaa..... (tu la apa ?!) hahaha... kena ada mood tau... kalau tak haramnyer tak menjadi...


Semalam melengkapkan decoupage lagi satu on Tin Seaweed... yang hari tuh.. tin kecik.. ni tin tinggi lagi... agak2 dalam 25 cm... project bermula selepas auni tdo... cuba jugak waktu dier belom tdo... hooo no no no... impossible ! muri ! mmg kena tunggu dier tdo...



Rupanya byk jugak koleksi tisu saya ni yer... kekeke.... dok beli beli beli... tapi tak buat2 gak... serius byk... bunga la.. buah la... pokok la... ros la... orkid la... tulip la... huiii... ngalahkan org berjula plak... dek sebab byk sgt.. jenuh gak nak memilih tisu yg mana nak guna... last2 guna tisu yg k.ju bagi.... not exactly bunga laaa... tp a vase of flower..



Seperti biasala... sealer dan gesso bagaii... gesso 2 kali jer... yg hari tu sampai 7 8 kali tuh rupanya gesso dah mendap... lupa nak kacau... ini dah di kacau kacau... baru la pekat sikit... 2 layer ajer gesso.. dah tak nampak kaler tin asal....




kali ni saya tak gunting ikut bunga betol2... saya just koyak2kan ajer... bukan malaaasss... sajer nk tgk apa rupanya nanti.... so tisu just koyakkan ajer freely.... seni la tuh kononnya..

dan mmg plan asal pon nk boh kaler... tak nak biarkan putih... tp itulaa.... koleksi kaler saya ada 2 shj... butter milk and pink.. so dok blend kot2 tu je la... (saya berazam nk tambah koleksi kaler la plak... mana boleh beli yer ?! )





haaa... akhirnya jadilah begini.. ok dak ?! sebab sendiri yg buat sendiri mestilah kata OK kan ?! hehehe... saya amat berpuas hati... itu belom varnish lagi... malam satgi boleh sambung...




gambar tak berapa clear ek... gambar dari handphone








dapatla sepasang... tin hujung yg kecik tu.. lama dah buat dulu... jadi itu sajala kerja decoupage saya semalam... tunggu mood baru for the next project plak... :)

No comments:

Post a Comment