Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Monday, June 28, 2010

Suamiku Nelayan~~


Suamiku bukan nelayan sepenuh masa... dia nelayan di hujung minggu.. itupon bukan tiap2 ujung minggu... kadang2 jer...

Macam minggu semalam nih... nelayan di... errmmm... di mana aa ??! entahlah.. tak tau dier gi mancing kat mana... tetiba bawak balik ikan... ada 5 6 ekor... ikan talapia... yang besar sekali tu.. talapia merah...




uuhh...besar sungguh... berperang perang nak menyiangnyer... kita ni bukanla terrer sangat... kederat pon takde la nak menyiang ikan2 besar nih.. yg merah tu besar sungguh... harap2 sedapla yer...




Katanya memancing kolam air terjun... so kita berharap ikan2 sekelian rasanya sedap.. sedapla hendaknya... tapi ikan talapia er.... errmm... masak apa yang ok yer... masak sambal kah ? sweet sour kah ? taucu kah ? any idea ?! erm.. nanti call tanya makcik di kg....





dekat sejam jugakla berdiri menyiang ikan... ikan besar potong 6... dapatla 2 3 potong bagi baby sitter auni... banyak2 pon bukan habes nanti..simpan lama2 dlm peti ais pon bukan sedap...

nampaknya rumah saya kena lengkap dengan alat menyiang ikan la... pisau kena tajam... papan pemotong kena besar... asam atau limau kena sentiasa ada... teknik menyiang ikan kena manthap... baru boley jadi isteri nelayan~~ kikiki

6 comments:

  1. ahahaha..peh tu kene pandai memasak berbagai jenis resipi ikan..sbb xtau ape jenis ikan yg akan di bawa blk..hehe..

    ReplyDelete
  2. k.maya.... kadang2 siap pesan dah. tak payah bawak balik ! tak nak siang punya pasal :p

    ReplyDelete
  3. sedap ikan fresh ni kan..tp ikan air tawar kureng sikitla..x pandai makan..hehe

    ReplyDelete
  4. Huda, tak tau la kenapa... saya ni semua ikan boleh ajer :P

    ReplyDelete
  5. fina..kalo xnk bg kt akak jelaa..akak sukeeee

    ReplyDelete
  6. k.maya... akak terrer masak... macam2 resepi tgk kat fb... huhu...

    ReplyDelete