Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Monday, July 5, 2010

anak digigit nyamuk...

anak saya memang cannot go la dengan Mopiko.... kalau kena gigit nyamuk. bila sapu mopiko mmg cepat surut (rasa2nya la)... tapi akan tggl bekas parut hitam.. dan bekas parut hitam tu bukannyer senang nak hilang...



tgk tgn tu ha... dari jauh pon nampak



penggunaan mopiko di ajar oleh mak saya dulu.... tp sebelah husband... mak guna minyak geliga cap keris... diorang adik beradik guna minyak tu jer dari kecik2... bila kena gigit nyamuk jer sapu minyak geliga... and minyak geliga lebih berkesan ! mmg berkesan ! dan yang lagi bess... parut hitam pon tak ada... bintat pon cepat surut... so mmg berpuas hatila dengan minyak geliga... harga pon xmahal... 3 ~4 ringgit rasanya... kedai2 runcit pon ada... senaaang nk cari...


my husband kata.. dulu kalau sakit gigi, abah suh sapu dalam mulut... titik setitik dalam air.. then minum... tapi sekarang kat botol dah ada tulis... kegunaan luaran sahaja... so sekarang xberani la nak sapu dalam mulut lagi... kalau tanya ubat apa untuk kena gigit nyamuk.. i will recommend.. minyak geliga cap keris... :)

2 comments:

  1. husna x de lak kesan2 hitam tu..tp mmg cepat baikla bile sapu mopiko..minyak geliga famili sy mmg suka guna sbb bagus utk kegunaan luaran :)

    ReplyDelete
  2. huda, kalau macam tuh mmg my doter ajela yg xsesuai dengan mopiko nih..

    ReplyDelete