Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Monday, December 13, 2010

tempoh ubat dalam peti ais...

Alhamdulillah... auni seorang yang jarang sakit... tp 3 4 hari ni... auni ada selsema sikit.. selsema yang bukan mengalir ngalir tuh... tapi selsema kuning yang pekat tuh... kalau tidur berdengkur bunyinya... yela.. budak 2 tahun x reti dia nak hembus hingus tuh...


saya pon cuba2 la cari dalam peti ais ubat selsema dia...

alamak... xde ubat nak di beri... semuanya dah lebih 6 bulan... saya pada asalnya nak bagi je ubat yang dah lebih 6 bulan tuh... nasib baik en shahir tahan... kena marah :p .. mana boleh guna lagi ubat2 tu kata nya.... huhuhu.... sorry... mummy dah desperate... igtkan kalau di biar ajer dalam peti sejuk... boleh tahan lama (selama lamanya ?! :p ).....

so dek kerana nak tahu... saya call la klinik.... nampakanya tempoh hayat ubat bergantung kepada jenis ubat dan brand... satu klinik saya call, katanya ubat dia kalau dalam peti sejuk boleh sampai 6 bulan.... dan klinik yang biasa saya pegi klinik kanak2 dan keluarga tan... ubatnya tahan 4 bulan sahaja.... so igt yer tuan2 puan2....

so jgn bagi ubat yang lebih dari 6 bulan.... kesimpulannya banyak la saya buang ubat2 semalam.... :)

2 comments:

  1. ha ah fina..akak pon br tau aritu..ade ubat thn 3bln jerr..huhuhu..so pasni kalo anak2 sakit kene terus je gi klinik amik ubat kan..ubat2an tu lepas anak da kebah terus buang je..hihihihi..

    ReplyDelete
  2. tu... kalau tak saya igt setahun pon tahan...nasib baik call klinik...

    ReplyDelete